Ce este designul grafic bun și rău

  1. Home
  2. Graphics
  3. Article detail

Ce este designul grafic bun și rău

Designul grafic este o artă în care se utilizează fotografii, tipografie și ilustrație pentru a comunica un mesaj creativ. Fiecare designer grafic are sarcina de a crea design-uri bune care să comunice eficient. Uneori, un designer poate urma toate instrucțiunile clientului, dar să nu reușească să transmită mesajul corect, sau să exagereze în design.

În designul grafic există o linie subțire între un design bun și unul rău, așa că să vedem câteva greșeli care fac un design să pară rău. Înainte de a ne concentra pe acestea, să recapitulăm un articol anterior despre ce face un logo bun.

Ce face un logo bun?

Când căutați un logo bun, există mai multe factori pe care trebuie să-i luați în considerare. Iată o listă de factori importanți. Pentru o analiză detaliată, consultați articolul Identitatea mărcii, tot ce trebuie să știți despre logourile de brand.

Ce face un logo rau?

Plasarea greșită.

Cel mai important aspect în design este comunicarea mesajului și plasarea diferitelor elemente, cum ar fi fotografiile și textul, pe design. O plasare necorespunzătoare a elementelor pe artă sau reclamă face design-ul să arate rău.

De exemplu, pe o pagină de ziar, titlul trebuie să fie scris cu un font îngroșat și amplasat central, pentru a capta atenția cititorilor. Dacă titlul și subtitlul sunt amplasate greșit, mesajul important se pierde.

Greșeli gramaticale

În ceea ce privește media vizuală și tipărită, erorile gramaticale ies în evidență și fac ca design-ul să arate rău. O gramatică greșită poate distruge un design și poate transmite un mesaj greșit, mai ales în cazul media tipărită, fie că este vorba de un design individual, al unei companii sau public. Gramatica greșită poate costa brandul o mulțime de bani și poate afecta credibilitatea companiei în ochii publicului.

De exemplu: “Rachael găsește inspirație în gătitul familiei sale și al câinelui său”.

În exemplul de mai sus, design-ul transmite un mesaj diferit față de cel intenționat.

Când vine vorba de design, simplificarea este cheia. Este dificil de înțeles un mesaj dacă sunt folosite prea multe fonturi, astfel încât privitorul este distras și mesajul devine prea complicat. Există atât de multe fonturi pe web pe care le puteți descărca ușor online, dar nu toate sunt bune, există atât de multe tipografii proaste care sunt urâte, ilegibile și plictisitoare de folosit în design-uri creative.

De exemplu, combinația dintre Copperplate Gothic, Trajan Pro, Comic Sans, Papyrus și Courier și Curlz.

Prea multe fonturi

Combinația greșită de culori

Culoarea în design este foarte subiectivă. Ea provoacă reacții diferite în oameni diferiți și uneori poate fi percepută negativ din cauza combinației de culori. Înțelegerea modului în care culoarea afectează oamenii este foarte importantă în designul grafic. Punerea nuanțelor una peste alta ar trebui să fie un lucru comun pentru majoritatea designerilor, dar se întâmplă totuși. Unele combinații de culori fac ca designul să arate rău și majoritatea oamenilor ar ignora doar arta ta.

De exemplu, verdele pe roșu. Combinarea acestor două nuanțe de culoare face dificilă citirea și ciocnirea culorilor face ca ochii privitorului să reacționeze negativ la ceea ce vede.

Violetul pe verde provoacă aceeași reacție ca verdele pe roșu.

Combinație greșită de culori

Cum este bun un design grafic

Când te gândești la design grafic, te gândești la reclamele catchy de pe web, la aspectul frumos al revistelor, dar designul este mai larg și include, de asemenea, afișe, infografice, coperte de cărți, etichete de produse, logo-uri, cărți de vizită și lista continuă. În realizarea designului grafic există reguli și acele reguli se numesc principii de design. Acestea separă în mod tipic designul bun de cel rău. Și în acest articol vom analiza cum aceste principii fac un design bun.

Echilibru

Greutatea vizuală a fiecărui element este distribuită într-un mod care dă stabilitate compoziției. Folosim echilibrul pentru a adăuga stabilitate, structură, accentuare și dinamică. În design, se încearcă plasarea elementelor vizuale într-o aranjare plăcută pentru a satisface un scop sau pentru a realiza un anumit aspect și sentiment. În fiecare design bun se ia în considerare tipul de echilibru pe care se dorește să-l obțină, fie că este vorba despre echilibru simetric, asimetric sau de radiație.

Contrastul

Contrastul este utilizat masiv în designul grafic și este atunci când două elemente vizuale sunt dramatic diferite. Cu cât este mai mare diferența, cu atât este mai mare contrastul și, prin urmare, cheia pentru a lucra cu contrastul și designul grafic este asigurarea faptului că diferențele sunt evidente pentru vizualizator. Contrastul în dimensiune, valoare și desigur alte elemente. Principalul motiv pentru utilizarea contrastului în designul grafic este pentru a sublinia informații și a crea un cârlig.

Exemplu: dimensiunea este o modalitate ușoară de a crea contraste, plasarea a două elemente unul lângă altul care sunt similare în fiecare aspect, cu excepția dimensiunii lor, este o modalitate de a aduce contrastul de dimensiune în designul dvs. Acesta poate fi o imagine mare și una mică sau un font mare și unul mic, dar lăsând mult spațiu alb în jurul unui obiect mic este o altă modalitate de a crea contrast.

Mișcare

Acesta este traseul pe care îl ia ochiul vizualizatorului prin lucrare, adesea către zone de focalizare. Prin urmare, mult timp mișcarea poate fi îndreptată de-a lungul liniilor sau marginilor.

Un design bun va avea căi vizuale pentru a ghida atenția vizualizatorului de la o formă la alta.

Repetiție

Aceasta este reutilizarea unor elemente echivalente sau similare pe tot parcursul unui design. Practica bună de design caută să repete unele aspecte ale designului într-o bucată de lucru, fie că este vorba despre o lucrare simplă sau complexă.

Folosim repetiția pentru a aduce un sentiment de unitate și consistență într-un design. Repetarea creează un stil specific și o coeziune artistică, subliniază și întărește designul.

Scopul final al oricărui design este de a face o impresie bună și de durată. Repetarea în design este o formă de brainwashing vizual. Cu cât vedem mai mult ceva, cu atât ne familiarizăm mai mult cu el și, prin urmare, îl fixăm în memorie. Este în natura umană să găsim confort și atracție în familiaritate.

Un exemplu bun de repetiție este în branding. În orice brand bun va fi utilizarea constantă a unui stil și limbaj specific, cum ar fi un anumit set de culori, un font sau un stil de fotografie.